Montáž USB redukce do kokpitu a přesun DIN zásuvky pod sedlo
BMW R1300GS má z výroby dva výstupy napětí. Jedním je klasická DIN zásuvka napravo vedle přístrojové desky, druhým pak USB-A zásuvka v prostoru nahoře na nádrži. Modely motorek u kterých si zákazníci objednali externí DIN zásuvku tuto mají další DIN pod sedlem z výroby.
DIN zásuvka je vhodná pro nabíjení motocyklu originální nabíječkou BMW, nebo pro nabíjení drobné elektroniky pomocí USB redukcí. Vzhledem k umístění zásuvky a její vodorovné polohy může dojít k její ztrátě, zatékání apod. Profesionálnějším řešením je tak náhrada DIN zásuvky USB zásuvkou, která je fixována v původním otvoru pevně maticí a je odolná vůčí zatečení vody. V nabídce máme jednak originální BMW Plug-In Socket USB, s jednim USB-A portem, nebo Fast USB charger 2 x USB 3.3 A universal nebo Fast Charge Dual USB (A+C) charger, které mají vždy dva USB-porty, v druhém případě pak kombinaci A a C. USB-C je novější standart USB, konektor je menší, oboustranný a díky novému komunikačnímu protokolu i rychlejší v nabíjení kompaktibilních zařízení.
Nevýhodou tohoto řešení je ale ztráta DIN zásuvky (pokud ji nemáte pod sedlem jako příplatkovou výbavu z výroby), kterou mnozí využívají k nabíjení motorky. Toto se dá napravit montáží zásuvky která Vám zbyde z kokpitu. R1300GS má totiž na rozdíl od staší R1250GS už kompaktibilní konektor vyvedený pod sedlem. Stačí tak vzít zásuvku a připojit ji k tomuto konektoru. Protože je ale místo poměrně nepřístupné a při každém nabíjení nebo jiném využití zásuvky by bylo nutné zvedat sedlo, je možné zakoupit Kryt regulátoru napětí ve verzi s otvorem a tvarem uzpůsobeným pro instalaci zásuvky.